Sayfalar

18 Mayıs 2013 Cumartesi

Harbi misiniz?


Son zamanlarda viral reklamlarda bir furya aldı başını gidiyor; MADEM BİR ŞEY YAPIYORSUN O  ZAMAN GERÇEKTEN YAP!

Ne demek bu? Şöyle ki, dijital reklam yazarlarının kafasındaki ampul flash-mob videoların milyonlar izlenmeye başlamasıyla start aldı. Ancak tüm dünyada her sektör üzerinden öyle çok flash-mob yapılmıştı ki buna bir başka kılıf geçirmek gerekiyordu. Bu geçirilen kılıfa da "gerçek deneyim" dendi.
http://www.youtube.com/watch?v=VQ3d3KigPQM

Aslında flash-mob'dan pek de farklılaşmadı ama en azından aynı anda dans eden yüzlerce insanın yerini daha zekice insan kullanımları aldı. Bunun ülkemizde en yakın örneğini Coca-Cola geçtiğimiz günlerde Beklenmedik Halısaha Misafiri virali ile yaptı. İstanbul'un en ücra noktasındaki halısahaya bir gece yarısı Sergen Yalçın'ı gönderen Coca-Cola bu yetmezmiş gibi bir de futbolcuları aldı İnönü Stadyumu'na götürdü. İşte bu tam olarak madem yapıyorsun, o zaman gerçekten yap ki alacağın geri dönüş de gerçek olsun örneğidir.
http://www.mutlulugakapakac.com/beklenmedikmisafir/

Bu, bu gelişimin ülkemizdeki versiyonuydu. Peki ya global dalgalarına bakarsak? Pek tabi son günlerin bomba mevzusu RedBull Stratos! Red Bull'un yıllardır dünyanın tüm manyaklarını toplayıp bir şeyler yaptırdığını biliyoruz ancak bu tam kırık bir kafaydı! Yerden 36.576 metre yükseklikte bir kapsülden dünyaya atlamak, bir şeyi efekt değil, gerçekten yapmanın son zamanlardaki ağa babası oldu. Bu durumda da tabi sadece olay esnasındaki Youtube canlı yayınında bile neredeyse 7 milyon kişi canlı olarak bu olayı izledi.
http://www.redbullstratos.com/
Kısacası Alex Bogusky “shoot it like its real and get thousands, make it real like its real and get millions” derken haklıymış. Biz de izlerken anca “hadi ya?” diyebiliyoruz…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder